April 13, 2018

The best spots - Warsaw

Muszę przyznać, że od dawna nie podróżowałam po Polsce, brakowało mi czasu i jakoś było mi nie po drodze, mimo tego, że kocham mój kraj. Czas najwyższy to zmienić i pozwiedzać trochę ciekawych miejsc w mojej ojczyźnie! Do wyjazdu zachęciła mnie moja urocza kuzynka Lauren, która przyleciała z Los Angeles wraz z zespołem X Ambassadors (razem z mężem pracują dla nich), zapraszając mnie na ich koncert, który odbył się w klubie Stodoła. Koncert był świetny a przy okazji udało mi się zobaczyć kilka miejsc stolicy. Jeśli jesteście ciekawi mojej wizyty w Warszawie, zapraszam do czytania i oglądania zdjęć. Pokażę wam kilka ciekawych miejsc!

I've to admit, I haven't been travelling in Poland for a long time ago. I love my country, but lately I traveled to others places. It's time to change that and hang around Poland! I went to Warsaw to meet with my lovely cousin Lauren and her husband who arrived from Los Angeles with X Ambassadors (they both work for them), due to their tour in Europe. So they invited me to the concert, which was really amazing! Taking the opportunity, I visited some nice spots in Warsaw and I want them to show you now.


Zatrzymałam się w fajnym, nowoczesnym apartamencie  Millenium Manufaktura Yellow (jeśli klikniecie tutaj i założycie konto na booking.com, dostaniecie 50 zł zniżki na każdą rezerwację), położonym na Pradze. Odległość od stacji metro było dość niewielka, około 10 min. Mieszkanie było dobrze wyposażone i czyste, znajdowały się w nim wszystkie potrzebne rzeczy (mydełka, kawa, herbata, cukier). Jeśli będziecie szukać fajnego noclegu w niskiej cenie to zdecydowanie polecam.

I stayed in a nice and modern apartment Millenium Manufaktura Yellow located in Praga neighborhood. It was so close to the metro station, maybe 10 min on feet. The apartment was full-equipped and clean, I liked it so much. Little soaps, tea bags, coffee, sugar - everything was there!







Milleniu, Manufactura Yellow,
 Stefana Okrzei 18, Praga Północ, 03-710 Warszawa, Polska

Po nocy spędzonej w uroczym apartamencie wybrałam się na Starówkę. Pierwszym punktem na drodze do Starego Miasta był Pałac Prezydencki, zdecydowanie wart zobaczenia chociażby z zewnątrz. Uważam że Stare Miasto to najciekawsza część Warszawy i powinno być jej wizytówką, a nie np. Pałac Kultury uważany przez niektórych za symbol Warszawy. Celowo uminęłam ten punkt na mojej mapie. Zachwycajcie się więc widokami kolorowych kamieniczek i domków!

After the night spent in the lovely apartment I headed to the Old Town of Warsaw and my first stop was the Presidential Palace, which I saw from the outside. The Old Town is the best part of Warsaw with lovely architecture.


Następnie poszłam zobaczyć Zamek Królewski (a właściwie jego rekonstrukcję) na placu Zamkowym i obejrzałam kolumnę Zygmunta III Wazy wraz z kolorowymi kamieniczkami otaczającymi plac. Warszawa ma dość smutną historię, wiele kamienic i zabytków takich jak np. Zamek Królewski zostało doszczętnie zniszczonych, a miasto spalone, podczas II Wojny Światowej przez Niemców. Zamek został zrekonstruowany w latach 70. i 80., a wiele kamienic zostało przeniesionych z innych miast Polski, aby odbudować stolicę.

Then I went to see the Royal Castle (the red building on the right), located in the Royal Square bounded by beautiful houses. In the middle of the Square you can see the Sigismund's Column. Warsaw has a quite sad story, because during the Second War whole the city was burned. The Castle and many others monuments were destroyed by the Germans. It was rebuilt and reconstructed in the 70. and 80, the houses were also reconstructed and some of them were taken from other polish cities.








Hala Koszyki to odrestaurowana hala targowa położona przy ulicy Koszykowej 63. Znajduje się tam mnóstwo restauracji, kawiarenek i sklepów ze zdrową żywnością. To miejsce jest zdecydowanie warte zobaczenia, po pierwsze dzięki ciekawej architekturze a po drugi wspaniałej kuchni.

The Koszyki's Hall (koszyk means basket in polish) it's a renovated market hall located near Koszykowa 63 Street with many bars, restaurants, cafes and organic shops. This place is really worth a look! It's not so well-known by foreign tourists, so if you want to visit a great and original spot and have a good diner you should go there.


Na lunch wybrałam restaurację tuk tuk thai street z przepyszną kuchnią tajską, jedną z moich ulubionych! Zamówiłam zestaw lunchowy (cena 25 zł) z zupą, pad thai'em wege z tofu oraz plastrami świeżego ananasa na deser. Wszystko było mega smaczne. Lemoniada mango była wyśmienita!

I had a lunch in tuk tuk thai street restaurant with very good thai cuisine, one of my favorite! I had a menu (for only 25 pln) with a soup, veggie pad thai with tofu and fresh pineapple. It was so good and the mango lemonade was delicious!




tuk tuk 
Hala Koszyki
Koszykowa 63, 00-667 Warszawa

Niestety nie mam zdjęć z samego koncertu X Ambassadors, gdyż nie wzięłam mojego aparatu. Koncert był niezapomniany, panowie mają naprawdę wielki talent. Zdjęcia możecie obejrzeć na ich instagramie lub facebooku (w większości robi je moja utalentowana kuzynka). Jeśli nie znaliście jeszcze tege zespołu, zapoznajcie się z ich piosenkami np. na YT, mega mi się podobają i jestem wielką fanką.

Unfortunately, I didn't take my camera to the X Ambassador's concert, but you can still see the pics taken by my talented cousin on the band's instagram or facebook. The show was brilliant! Check out also their youtube channel.

Share:

15 comments

  1. Piękne niebieskie akcenty w pokoju *.*

    ReplyDelete
  2. Super, też bym się chciała wybrać na taką wycieczkę ;)

    ReplyDelete
  3. A mi właśnie taki plan odwiedzenia Starówki Warszawskiej, spacer, kawa i sesja zdjęciowa <3

    ReplyDelete
  4. Fajne zdjęcia :) Ja mam ochotę odiedzić halę Koszyki ;)

    Pozdrawiam - http://izabiela.pl/

    ReplyDelete
  5. Śliczne zdjęcia, super przedstawiają Warszawę. :) Mieszkam tu od 2,5 roku i jeszcze nigdy nie byłam w Koszykach, haha.

    ReplyDelete
  6. Niestety z mojej miejscowosci do Warszawy jest daleko i raczej moge tylko pomarzyc o wyjezdzie tam heheh :D

    Zapraszam https://ispossiblee.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Super, też lubię zwiedzać Warszawę!

    ReplyDelete
  8. świetny wpis i jak zawsze piękne zdjęcia :)

    ReplyDelete
  9. Love your post dear! If you want check out my blog.I write about fashion, beauty, and lifestyle.Maybe we can follow each other and be great blogger friends!



    http://herecomesajla.blogspot.ba/

    ReplyDelete
  10. Super zdjęcia :) Jako mieszkance Warszawy - starówka OK, ale jest wiele ciekawszych miejsc. A jak lubisz klimat Koszyków, to następnym razem koniecznie wpadnij na Halę Gwardii :) Pozdrowienia!

    ReplyDelete
  11. Piękne zdjęcia :) Faktycznie zwiedziłaś wszystko co najlepsze :) Może poza wjazdem na PKiN :)

    ReplyDelete
  12. Trzeba było wpaść do mnie po pamiątki! Warszawa jest świetna, jesli tylko da się jej szansę. Ja mieszkam w tym mieście ponad dwa lata i miło ten czas wspominam. Chociaż raczej do miejskiego życia już nie wrócę.

    ReplyDelete
  13. Ja się rozkochałam w Warszawie! Już wiem, że po powrocie do Polski to właśnie w tym mieście chciałabym zamieszkać. Też mam cudownie pyszne wspomnienia z Hali Koszyki!

    ReplyDelete

Blogger Template Created by pipdig