March 30, 2018

Wandering in Vieux Lyon

Lyon to trzecie pod względem wielkości miasto we Francji, jedno z najbardziej urokliwych w całym kraju. Podczas mojej pierwszej podróży, najbardziej urzekła mnie turkusowa i krystaliczna rzeka Rodan, przepływający przez sam środek miasta. Liczne mosty, kolorowe domki z okiennicami i kręte uliczki sprawiają, że to miasto kojarzy mi się z południową Francją. Vieux Lyon to obowiązkowy punkt podczas zwiedzania miasta.

Lyon is the third largest city in France, one of the most beautiful in the whole country. For the first time I arrived in Lyon, I was bewitched by turquoise and crystal clear Rhone, which flows through the city center. Lots of bridges, colorful houses with shutters and curved streets make me feel like in Southern France. Vieux Lyon should be on your list while visiting the city.

 

 Vieux Lyon

Stary Lyon to najstarsza i najbardziej zabytkowa część Lyonu, położona tuż przy Rodanie, u podnóża wzgórze Fourviere. Dzielnica ta jest uważana za jedną z najbardziej renesansowych w całej Europie. Jest najpiękniejszą częścią Lyonu! To tutaj znajduje się mnóstwo krętych uliczek i ślicznych domków - idealne miejsce do zdjęć.

Vieux Lyon is the oldest district of Lyon, located beside Rhone and at the foot of Fourviere Hill. This neighborhood is one of the most Renaissances in all the Europe. The beautiful streets and pretty houses are located here - honestly it's the best places to taking photos.


Jak najlepiej zwiedzić Vieux Lyon? Zatracić się w wąskich uliczkach i poczuć klimat tego miejsca. Sami odkryjecie najpiękniejsze miejscówki. Swoją trasę zakończcie na szczycie wzgórza Fourviere, skąd rozciąga się piękny widok na całe miasto (ale o tym w innym poście).

The best way to explore Vieux Lyon is to get lost in these narrow streets and feel this amazing ambiance! You will discover the most beautiful spots by yourself. In the end of your trip just hike up to the Fourviere Hill and watch the lovely view of all the city.



Najlepszy widok na Stary Lyon rozciąga się z któregoś z mostów bądź z drugiego brzegu rzeki. Można stamtąd podziwiać tą urokliwą dzielnicę w całej swojej okazałości! Polecam Wam zrobić zdjęcia o zachodzie słońca.

The best view of Vieux Lyon extends from one of the bridges or the second side of the river. From there you can admire this lovely neighborhood in all its beauty! I recommend you to go and take some pics during the sunset.




Tak wygląda zachód słońca w Lyonie, niesamowity prawda? ♥

This is how looks the sunset in Lyon! It's just amazing, isn't it? ♥


Macie jakieś plany na majówkę? Jeśli tak to gdzie? Dajcie znać w komentarzach!
Do you have any travel plans for spring? Let me know in the comments below!

 *Join me on Printerest if you like it!*



Share:

30 comments

  1. Świetne miejsca i zdjęcia cudne!!!

    ReplyDelete
  2. Jeszcze nie byłam we Francji, ale to moje wielkiem marzenie, więc bardzo zazdroszczę :*

    ReplyDelete
  3. Aż mam ochotę tam pojechać! :) Piękne zdjęcia <3

    ReplyDelete
  4. piękne zdjęcia, a póki co na majówkę nie mam planów :)

    ReplyDelete
  5. Pięknie tam, jeszcze tam nie byłam, ale kusisz bardzo;)

    ReplyDelete
  6. Lyon jest piękny. Na mnie duże wrażenie zrobił też ten ogromny plac w Centrum Miasta :)

    ReplyDelete
  7. Ale tam pięknie! Coś przecudnego :)

    ReplyDelete
  8. Uwielbiam Twoje zdjęcia! Mają niesamowity klimat ! <3

    ReplyDelete
  9. Amazing ^_^

    I'm new, would you like to follow each other? If you like please lieve comment and I follow you back :))

    New post
    https://sassyprimadonna.blogspot.rs/

    ReplyDelete
  10. Byłam tam, ale niestety tylko przejazdem. Patrząc na Twoje zdjęcia, aż żałuję

    ReplyDelete
  11. Klimatu w tym mieście nie brakuje :) Uwielbiam takie uliczki. Są dla mnie dużo piękniejsze, niż nowoczesna zabudowa ;) Zgadzam się z Tobą. Ten zachód Słońca wygląda niesamowicie.

    Zazwyczaj zwiedzasz miasta na własną rękę czy posiłkujesz się różnymi planami i stronami internetowymi?

    ReplyDelete
  12. Piękne miasto, przepiękne zdjęcia!!! :) Również dodaje do obserwowanych, pozdrawiam! :)

    ReplyDelete
  13. Ale tam jest pieknie wow <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2018/03/gray-mint-mint.html

    ReplyDelete
  14. Przepiękne są te Twoje zdjęcia! *.*

    ReplyDelete
  15. Przepiękne zdjęcia! No i te widoki! :)

    ReplyDelete
  16. Przepiękne zdjęcia i przepiękny blog. Jestem pod wrażeniem. Lyon odwiedzała z 7 lat temu podczas mojego Erasmusa w Clermont-Ferrand i wciąż mam fantastyczne wspomnienia z nim związane, piękne miasto! A Vieux Lion to już w ogóle bajka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję bardzo Karolino! Ja również jestem na Erasmusie w Clermont-Ferrand, popatrz jaki zbieg okoliczności ;) Oba miasta są piękne, ale Lyon większy i jest co robić. Pozdrawiam ciepło!

      Delete
  17. Wow, really wonderful pictures.
    I like all these pastel colors a lot.
    You made me wanna go there right away.
    Have a nice evening <3
    best wishes,
    Sassi

    ReplyDelete
  18. zakochałam się w tych wszystkich zdjęciach, są bajeczne!!!

    ReplyDelete
  19. Great post!

    You have a nice blog!

    Would you like to follow each other? (f4f) Please let me know on my blog with a comment! ;oD

    Have a great day!

    xoxo Jacqueline
    www.hokis1981.com

    ReplyDelete
  20. te zdjęcia mają w sobie magię, są serio przepiękne <3
    dorey-doorey.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. Przęsliczne miesjce i zdjęcia. Chętnie wybrałabym się w to miejsce, po odpoczywała, pozwiedzała - chybe tego mi trzeba! ♥

    ReplyDelete
  22. piękne zdjęcia w fajnym klimacie :)

    ReplyDelete

Blogger Template Created by pipdig