March 17, 2018

Arcachon i największa wydma Europy - Dune du Pilat

Witajcie! W moim poprzednim poście o Bordeaux (tutaj) pokazałam wam 10 najbardziej klimatycznych miejsc w mieście i okolicy, jednym z nich było Arcachon. Wybrałam się tam na jeden dzień przy okazji mojej wizyty w Bordeaux. Arcachon to nadmorska, urocza miejscowość położona 50 km od Bordeaux na zachód. Leży tuż przy Oceanie Atlantyckim, a jej główną atrakcją jest największa wydma Europy - czyli Dune du Pilat (Wydma Piłata). Piaszczste plaże, przyjemny klimat i stare, wiktoriańskie domy sprawiły, że poczułam się jak w drugiej Kalifornii! Może nie było tyle palm co na West Coast, ale i tak czuć było niesamowity klimat wakacyjnego miejsca w otoczeniu pięknej scenerii.

Hi there! In my latest post about Bordeaux (here) I shown you the top 10 places in this city and in the neighbourhood, one of them was Arcachon. I went there for one day, during my trip to Bordeaux. Arcachon is a really cute and seaside town located only 50 km from Bordeaux. It's biggest attraction is the highest dune in Europe - Dune du Pilat. The sandy beaches, pleasant climat and old, victorian houses made me feel like in second California! Maybe there weren't a lot of palm trees like on West Coast, but anyway I felt like in a vacation place with beautuful scenery. 




Zacznijmy od tego, jak dostać się do Arcachon z Bordeaux? Między dwoma miastami kursuje pociąg z dworca Saint-Jean, bilet w jedną stronę kosztuje około 8 euro (polecam kupić bilety przez internet, jeśli zrobimy to z wyprzedzeniem będą jeszcze tańsze). Jeśli chcecie zwiedzić centrum miasteczka, najlepiej zrobić to pieszo, ale w celu zobaczenia wydmy polecam wziąć autobus bo jest trochę daleko. Tuż przy dworcu w Arcachon znajduje się przystanek autobusowy z którego średnio co godzinę kursuje autobus nad oceaniczne plaże oraz Dune du Pilat (tutaj znajduje się rozkład godzinowy), bilet kosztuje tylko 1 euro i można go kupić u kierowcy.

How to get to Arcachon from Bordeaux? There is a train between these two cities, It departs from train station Gare Saint-Jean and one-way ticket costs about 8 euros (if you buy it earlier via internet, it's cheaper). If you want to visit the center of Arcachon, you can do it on you feet, but to get to the Dune of Pilat and other beaches, you should take a bus, beacause it's a quite far. The bus stop is located near the train station, and the bus goes every hour (here is the timetable), one ticket costs only 1 euro.


Zapierająca dech w piersi wydma, wygląda niczym jak góra! Jest ogromna! Żeby na nią wejść trzeba iść po stromym zboczu. Uczucie stąpania po takiej górze piasku było prawie jak zabawa w piaskownicy. Na samej górze czekają na nas cudowne widoki na ocean, lasy i wydmę ciągnącą się aż prawie 3 km. Będziecie mile zaskoczeni! Polecam też przejść się po wydmie i zejść na dół żeby zobaczyć plażę. W drodze powrotem możecie wrócić przyjemną drogą po schodach omijając bezkresne piaski. Oprócz tego zobaczycie uroczą dzielnicę z niesamowitymi domami i willami!

The Dune looks really fantastic and it's huge. You have to climb this sand dune to get to the top, it's like playing in the sandbox. Trust me, it was really fun! The view from the top was breathtaking. From the one side - the forest, and from the other - the ocean and a lot of saaaand. I recommend you to go down to see the beautiful sandy beach and the ocean. 


W okolicy znajduje się dużo ładnych wiktoriańskich domków i willi, większość z nich to domy letniskowe. Pomimo tego że był luty, dostrzegłam wielu turystów i okolicznych mieszkańców. Jak widać Arcachon żyje także zimą, może mniej aktywnie, ale jednak. Ciekawym faktem jest to, że każdy dom, hotel i pensjonat ma swoją nazwę, która widnieje tuż przy wejściu. Jak dla mnie jest to przesłodkie! Chcielibyście nazwać swój dom?

In the neighbourhood there are a lot of nice victorian houses and villas, a lot of them are the summer houses. Even though, it was february, I saw quite a lot of  tourists and locals. As you can see, Arcachon lives even in the winter (because it's pleasant and sunny climat I suppose). The funny fact is, that every house has it's own name. It's so cute, would you like to name your house? 




W samym centrum Arcachon znajduje się ciekawa nadmorska promenada i drewniane, białe molo. Urzekło mnie dość bardzo, dlatego zdecydowałam się zrobić kilka zdjęć. Najlepiej do Arcachon wybrać się latem, żeby móc korzystać z uroku tego miejsca w okazałości. Wiem, że nie będę miała takiej możliwości, więc wybrałam się tam w lutym, ale było około 10 stopni i pogoda jak widać dopisywała. Będąc w Bordeaux, przyjedźcie tu koniecznie!

In the center of Arcachon you can go for a walk on the promenade and visit the white pier. I did that and it was really charming, I took few photos. Then, I went to the beach and took the pics of the beautiful sunset.... Anyway, I recomment you to visit Arcachon in the summer to benefit fully of this wonderful place. Or perhaps if you will be around Bordeaux, difinitelly you should come here!



Ostatnio dostałam piękny zegarek od firmy Daniel Wellington, jego model to Classic Petite Ashfield 28 mm (różowe złoto). Wszystkie zegarki i akcesoria możecie kupić - 15% taniej używając kodu SAROWLY i wpisując go pod koniec zamówienia (kod jest ważny do 30 kwietnia 2018). Zegarek jest bardzo zgrabny, wygodny i idealnie sprawdza się w podróży!

Lately I got really beautiful watch from Daniel Wellington, it's Classic Petit Ashfield 28 mm (rose gold) if anyone would be interested. You can shop all the watches and accessories 15 % off with the code SAROWLY (it's valid till the end of april 2018). My watch is so amazing, comfortable and perfect for the travels!






Share:

25 comments

  1. Wow! <3 To miejsce wygląda jak z bajki, przepiękne !

    ReplyDelete
  2. O rany ta wydma wygląda genialnie, rzeczywiście przypomina wielką górę! :)

    ReplyDelete
  3. piękne zdjęcia :) jak zawsze nie przestaję się zachwycać :)

    ReplyDelete
  4. Nawet nie wiedziałem o jej istnieniu, myślałem że tylko w Polsce jest taki cód natury.

    ReplyDelete
    Replies
    1. no widzisz, to już wiesz ;) tych w Polsce jest nie widziałam, ale te wydmy w Arcachon są na pewno o wiele większe ^^

      Delete
  5. Ale piękne zdjęcia udało się zrobić. Cudownie tam!

    ReplyDelete
  6. Tak mnie zauroczyło to miejsce i zdjęcia, że pierwsze co zrobiłam to wleciałam na Twojego Instagrama i klinęłam "obserwuj" :D ♥

    ReplyDelete
  7. Ale magiczne miejsce. Uwielbiam podróże. :D

    ReplyDelete
  8. Jakby się uprzeć, wygląda jak w Łebie :D Tylko roślinność inna.

    Wydmy zawsze wydawały mi się niesamowite przez to, że nadają zupełnie innego wyglądu. Można się poczuć jak na pustyni. Albo na Marsie, czy jakiejś innej planecie. A to przecież ciągle Ziemia.

    ReplyDelete
  9. Omg ale zabójcze widoki :O <3

    Zapraszam https://ispossiblee.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Pięknie !! a ja mam takie pytanie, jakiego programu używasz do obróbki zdjęć ?

    ReplyDelete
  11. Po raz kolejny zazdroszczę ci twoich podróży :) Ja nie mam takich możliwości :(

    Kiudlis.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Bajkowa sceneria :) Zdecydowanie jestem fanką kolorów na Twoich zdjęciach ! :) Pozdrawiam :) // ~ mój blog ~

    ReplyDelete
  13. kochana, dziękuję za odpowiedz ;*
    pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  14. Bardzo piękne, klimatyczne zdjęcia! Zakochałam się w tych widokach :)

    ReplyDelete
  15. Przepięknie tam jest ! :) Tylko pozazdrościć takich widoków!

    ReplyDelete
  16. Cudownie...aż się rozmarzyłam! ;)

    ReplyDelete
  17. Jeju! Jakie cudowne te zdjęcia! Obserwuję! :)

    ReplyDelete
  18. Witam cię bardzo serdecznie W ten chłodny marcowy dzień Miło mi było z tobą spędzić tą fantastyczną podróż serce się cieszy kiedy widzi roześmianą buzię a twoja właśnie taka jest przyjemnie mi się oglądało zdjęcia są bardzo piękne i naturalne pozdrawiam cię bardzo serdecznie i życzymy mnóstwo fantastycznych podróży


    Gdybyś miała ochotę to serdecznie zapraszam Cię na bloga swojej Przyjaciółki , która również jak i Ty chwyta piękne obrazy w swój obiektyw i pisze posty płynące prosto z serca dla drugiego człowieka .

    ---> odnowionaja.blogspot.com

    Pozdrawiam bardzo serdecznie Sylwia :)

    ReplyDelete
  19. Świetne zdjęcia! Aż chce się żyć, chce się wakacji ^^

    ReplyDelete
  20. Cudowne zdjęcia <3

    https://nativefashionjudge.blogspot.com/

    ReplyDelete
  21. super, a niedaleko jest jeszcze ciekawa atrakcja którą udało mi się odwiedzić:

    https://www.google.com/search?q=emissaire+de+la+salie+france&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwitneynp9jcAhWDjqQKHfpDAmIQ_AUICygC&biw=1366&bih=635

    ReplyDelete

Blogger Template Created by pipdig