April 25, 2018

The magical places in Germany - Rackotzbrucke & Saxon Switzerland

Bajkowe mosty, skaliste widoczki, bujne lasy, przepiękne wschody i zachody słońca - te rzeczy sprawiają, że Rackotzbrucke oraz Szwajcaria Saksońska są zdecydowanie warte odwiedzenia. Obie miejscówki od kilku lat są dość znane wśród fotografów, znajdując się na bucketlist'ach wielu osób z całego świata. Korzystając z tego, że nasz kraj leży w centrum Europy, warto wybrać się chociażby na jednodniowy trip do sąsiednich Niemiec - obie atrakcje znajdują się tuż przy granicy z Polską. Kiedy zobaczyłam te miejsca, pomyślałam - to niemożliwe że tak blisko mojego domu znajdują się takie cuda natury! To na pewno jedne z najpiękniejszych i najbardziej fotogenicznych miejsc jakie w życiu widziałam. 

Kromlau - Rakotzbrucke & Rhododendron Park

Jeśli już wygodnie rozsiedliście się w fotelach, zobaczyliście powyższe zdjęcia i pomyśleliście : gdzie znajduje się to piękne miejsce z tym magicznym mostem, który odbija się wodzie? O jakiej porze dnia zrobiłam to zdjęcie i jak tam dotrzeć? – już odpowiadam. Rakotzbrucke czyli Most Rakotza, znajduje się w Parku Rododendronów w miejscowości Kromlau, we wschodnich Niemczech (6 km od granicy w Polską). Hrabia Rakotz postawił go w XIX wieku na terenie swojego parku, dodając mu magicznego uroku i czyniąc tą miejscówkę jedną z najbardziej rozpoznawanych na świecie. Półokrągły most został skonstruowany w romantycznym stylu, a głównym założeniem było to, aby wraz z jego odbiciem w tafli wody postał idealny okrąg. Trzeba przyznać, że idealnie im się to udało, hmmm? No ale dobrze, skoro wiecie gdzie to jest czas dać Wam kilka wskazówek jak zrobić tam ładne zdjęcie, o idealnej porze, z idealnym światłem. 


A teraz chwila prawdy, jak to wszystko wyglądało, bo wymagało trochę poświęceń ;) Musieliśmy wstać o 4 rano, żeby zdążyć się ogarnąć i wyruszyć w dwu godzinną trasę spod Wrocławia do Niemiec aby zdążyć na wschód słońca – pierwszym przystankiem było Kromlau. Najlepszą porą kiedy możecie uchwycić piękny kadr, jest właśnie poranek. Oczywiście spóźniłam się na wschód słońca, bo dotarliśmy tam o godz. 7.30, ale i tak słońce było dość nisko, najważniejsze jest to, żeby było jeszcze za drzewami. Od rana most był oblegany przez natarczywych Hansów, którzy robili problem z tego że ktoś inny oprócz nich przyjechał sfotografować to miejsce (jakby to powiedzieć, nie chcieli dać nam zrobić zdjęcia przy tafli wody). Dlatego im będziecie tam wcześniej, tym lepiej. Teraz kilka kluczowych rad jak się tam dostać i sprawić, żeby wasze zdjęcie było lepsze niż moje :

 ◇ Na Most Rakotza najlepiej dostać się samochodem, pod parkiem znajduje się płatny parking (tylko na monety, ok 1 euro za godzinę), wystarczy przejść przez szosę i jesteście w Parku, w którego głębi znajduje się most
◇ Najlepszą porą jest poranek / wschód słońca, słońca wschodzi po tej lepszej stronie mostu
◇ Najwięcej wody w jeziorku znajduje się latem, dlatego wtedy wyjdzie Wam najlepsze zdjęcie
◇ Latem też kwitną rododendrony i azalie – najlepsza na odwiedzenie pora roku to lato lub wczesna jesień 
◇ Zaopatrzcie się w kalosze jeśli chcecie się poświecić i zamoczyć nogi w wodzie żeby zrobić zdjęcie bliżej tafli wody


Adres :
Rhododendron Park
 Altes Schloß 11, 02953 Gablenz, Germany

Szwajcaria Saksońska – Most w Bastei i skalne wąwozy

Szwajcarię Saksońską zostawiliśmy na drugą część dnia. Bastei, to niesamowicie piękne miejsce zostało rozpowszechnione w XIX wieku, kiedy szwajcarscy malarze zjechali tutaj podziwiać okoliczne widoki piaskowych skał i bezkresnych lasów. Wówczas Saksonia stała się źródłem natchnienia dla ich twórczości, a obecnie jest inspiracją dla wielu bloggerów, podróżników i fotografów, na przykład mnie. Jak widać czasy się zmieniają, ale miejsce pozostaje tak samo magiczne...


Planowałam zrobić zdjęcia mostu późnym popołudniem lub wieczorem o zachodnie słońca, dlatego wcześniej wybraliśmy się pozwiedzać okoliczne wąwozy. Najlepiej zaparkować auto na parkingu w Bastei i udać się w stronę szlaku spacerowego po okolicy. Duży drogowskaz wskazuje różne kierunki/szklaki. My szliśmy po prostu przed siebie, więc nie jestem w stanie napisać Wam gdzie konkretnie doszliśmy – tam gdzie nas nogi i oczy poniosły. Ta przechadzka między skałami i ciasnymi szczelinami to po prostu coś pięknego i niezapomnianego, wartego przeżycia. Nie planujcie niczego, po prostu musicie się zatracić w uroku Saksońskiej Szwajcarii..





Zegarek - Daniel Wellington (do końca kwietnia macie 15% rabatu na hasło SAROWLY)

Kiedy słońce zaczęło zbliżać się ku dołowi, udaliśmy się w stronę mostu i na pobliski punkt widokowy, wypełniony głośnymi turystami pstrykającymi selfie. Udało mi się zrobić kilka zdjęć, zobaczycie poniżej.



Poczułam niedosyt, więc stwierdziliśmy, że wrócimy na poprzedni szlak i znajdziemy dojście na przeciwległe skały, żeby zrobić jeszcze lepsze zdjęcie wraz z mostem w tle. Szliśmy przed siebie, w połowie droga już nie była oznakowana, stał tylko zakaz i wydeptana ścieżka przez nielicznych podróżników jak my.


I takie oto zdjęcia udało nam się zrobić z przeciwległej skały, przesiedzieliśmy tam z dwie godziny czekając na idealny moment. Ten widok był wisienką na torcie mojej podróży do Niemiec! Jak Wam się podoba? Na samym końcu podam Wam znowu kilka wskazówek żeby wasza wycieczka i zdjęcia były jak najbardziej udane.



Szwajcaria Saksońska – podsumowanie

◇ Jeśli planujecie się wybrać do Szwajcarii Saksońskiej, wstąpcie na wschód słońca na most do Kremlau tak jak ja to zrobiłam – warto zobaczyć dwa miejsca w jeden dzień
◇ Most w Bastei najlepiej odwiedzić popołudniu lub wieczorem, wtedy jest mniej turystów i łatwiej zrobić lepsze zdjęcia (chodzi też o światło)
◇ Parking koło Bastei kosztuje 3 euro
◇ Najbardziej spektakularny widok zobaczysz z przeciwległych skał (ostatnie zdjęcia na którym siedzę w kapeluszu), droga nie jest oznaczona, ale ścieżka jest lekko wydeptana więc na pewno trafisz



Jeśli spodobał Ci się ten post i chcesz widzieć jeszcze więcej relacji z moich podróży, zapraszam do śledzenia mnie na Instagramie oraz Facebooku (tam dodaję jeszcze więcej zdjęć). Będzie mi bardzo miło jeśli docenisz moją pracę i wkład w  bloga, bo jest to niezmiernie motywujące ♥ Dziękuję za uwagę!

Share:

33 comments

  1. Śliczne mosty i miejsca. Ja mam tam tak daleko, ale jak będę miała tylko okazje na krótką wycieczkę to już wiem gdzie się wybiorę! Kobieto, zdjęcia są tak cudowne że ja chyba będe je teraz oglądała non stop ♥♥

    ReplyDelete
  2. cudowne zdjęcia i piękne widoki <3 wspaniale <3

    ReplyDelete
  3. To zdjęcie gdzie siedzisz na skałach jest cudowne <3

    ReplyDelete
  4. Bastei mieliśmy okazję odwiedzić tydzień temu - o świcie... kiedy było tam zupełnie pusto i przed zmierzchem. Magiczne miejsce. Kromlau mamy w najbliższych planach. Świetne zdjęcia i relacja!

    ReplyDelete
  5. Jeju, jak magicznie! <3 Piękne fotografie, od zawsze jestem pełna podziwu co do Twojej obróbki zdjęć... Wszystkie fotki są takie spójne kolorystycznie i mają w sobie to coś, ten pewien rodzaj bajkowości, że nie można się od nich oderwać! <3
    Co do tych miejsc, które pokazałaś we wpisie - są cu-do-wne! Kiedy pierwszy raz zobaczyłam ten most gdzieś na pintereście, pomyślałam sobie - wow, fajny photoshop, bo to na pewno nie jest prawdziwe. O jakież było moje zdziwienie, kiedy odkryłam, że jednak jest... i że znajduje się jeszcze tak blisko Polski! Też jest na mojej liście miejscówek do odwiedzenia <3

    ReplyDelete
  6. jeny nieziemskie widoki a ten most cudooooo <3
    zapraszam

    mój blog |KLIK|

    ReplyDelete
  7. Boże niektóre miejsca sa tak cudowneee <3 ahhh abym ja mogła tam kiedys byc :O

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2018/04/z-motywem-kwiatow.html

    ReplyDelete
  8. Wow! Jak tam pięknie! A zdjęcia cudowne!

    ReplyDelete
  9. Ale pięknie! Uwielbiam podróże i cały czas ubolewam, że nie do końca mam na to możliwości aktualnie :) Zdjęcia ROBIĄ WRAŻENIE!

    Na fotograficzne sama bym się wybrała! Co do konferencji See blogers oraz Blog Conference Poznań są dla wszystkich tematyk :) Te drugie z własnego już doświadczenia serdecznie polecam :)

    ReplyDelete
  10. Wow, przepiękne zdjęcia jestem wręcz zachwycona! <3
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    ReplyDelete
  11. Aleeee pięknie! Aż wysłalam chłopakowi, żebyśmy się tam wybrali :)

    Pozdrawiam - http://izabiela.pl/

    ReplyDelete
  12. Takie cuda na świecie, a ja siedzę... Chciałabym kiedyś pozwiedzać, zobaczyć takie cudowne miejsca na żywo... Może kiedyś, jak się dorobię :D

    ReplyDelete
  13. Przepiękne zdjęcia! Jestem zakochana!

    ReplyDelete
  14. Oj, o Rackotzbrucke marzę już od dawna, ale jakoś się zebrać nie mogę... O drugim miejscu nie słyszałam, ale teraz też już jest na mojej liście miejsc do zobaczenie :)) Cudowne zdjęcia!

    ReplyDelete
  15. Zaczarowałaś mnie wspaniałym ujęciem mostu! Dla takich efektów warto jednak wstać o świcie:) Dodaję to miejsce do mojej listy must to see :)

    ReplyDelete
  16. Ten pierwszy most wygląda bajecznie :) Muszę się tam wybrać, skoro jest to tak blisko granicy z Polską.
    Pozdrawiam :)
    My blog
    Instagram

    ReplyDelete
  17. Ale cudne miejsce,super fotki ^.^

    ReplyDelete
  18. Mieszkam w Niemczech 7 lat a dopiero niedawno odkryłam, że to miejsce jest tak blisko Polski ! Ale dla takich zdjęć to ja mogę i o 3 nad radem wstać ! Ale Twoje to magia ! Naprawdę !

    ReplyDelete
  19. Warto było rano wstać, by zrobić takie piękne ujęcia!

    ReplyDelete
  20. Ależ pięknie to wygląda! Ah, chciałabym się tam znaleźć! <3

    ReplyDelete
  21. Już siebie tam widzę.. miejsce i kllimat cudo!

    ReplyDelete
  22. Oh very wonderful post darling
    xx

    ReplyDelete
  23. Jeeeju, jak pięknie ! <3 Niezwykłe zdjęcia! Podoba mi się nowa kolorystyka na blogu i na IG :) super <3 Pozdrawiam :) // ~ mój blog ~

    ReplyDelete
  24. Wow! ale cudne miejsce! ;) z chęcią bym się tam wybrała :)

    ReplyDelete
  25. Gdy zobaczyłam zdjęcia z tej sesji na Instagramie, to oniemiałam! Coś pięknego, a zarazem magicznego i tajemniczego :) Ten most też jest na mojej liście wymarzonych miejsc. Fajnie, że dzielisz się na blogu cennymi wskazówkami dotyczącymi podróżowania.
    Naprawdę dziwię się, że to cudowne zdjęcie jeszcze nie pojawiło się na Instagramie DW! ;)

    ReplyDelete
  26. Bardzo piękny i ciekawy opis! Wiele ważnych wskazówek. Zdecydowanie warto mieć taką wiedzę przed wyjazdem.

    ReplyDelete
  27. Amazing destinations and so many wonderful places. I have been to a few of these but Germany is always in my heart. Have a wonderful time.German Schengen Visa UK

    ReplyDelete
  28. Nice and interesting information and informative too.Can you please let me know the good attraction places we can visit checkout: germany visa process

    ReplyDelete

Blogger Template Created by pipdig