December 8, 2017

Exploring the Canyons & Horseshoe Bend

W ten grudniowy wieczór wracam wspomnieniami do moich wspaniałych wakacji w USA. Gwarantuję Wam, że nigdzie indziej nie ujrzycie tak pięknych widoków jak w parkach narodowych w Stanach. No może jeszcze w Nowej Zelandii, ale tak mnie jeszcze nie było... Dzisiejszy wpis poświęcę mojej dwudniowej podróży samochodem z Las Vegas do dwóch różnych kanionów: Wielkiego Kanionu oraz Kanionu Antelope, po drodze zahaczyłam też o Horseshoe Bend. Ogólnie rzecz biorąc, wszystkie te formy terenu znajdują się w pobliżu rzeki Kolorado. Tamtejsze widoki były po prostu bajeczne! Zresztą sami zobaczcie...

Horseshoe Bend, w dole rzeka Kolorado
Horseshoe Bend

To piękne miejsce z powyższego zdjęcia, to nic innego jak meander na rzece kolorado w kształcie końskiej podkowy. Znajduje się on w Arizonie. Jest to zdecydowanie mój najpiękniejszy widok jaki widziałam w Stanach! Woda na dole była po prostu krystaliczna, widziałam że niektórzy ludzie pływali tam łódkami. Nabrałam aż ochoty żeby kiedyś przepłynąć się łódką po rzece Kolorado, może kiedyś w niedalekiej przyszłości, spełnię to marzenie. 




Antelope Canyon

Kilka mil od Horseshoe Bend, na skutek silnej erozji piaskowca Navaho, powstał Kanion Antylopy. Jest to miejsce, które musicie zobaczyć będąc w Stanach. Jego ściany są bardzo wygładzone, z tego względu, że kilka razy w roku do wnętrza wpada woda z rzeki Kolorado. Oczywiście Kanion można zwiedzać wyłącznie, kiedy jest tam sucho. Do środka schodzi się stromymi schodkami, a gdzieniegdzie nawet drabinkami. Kanion znajduje się na terenie rezerwatu Navaho, co oznacza, że możecie tam zobaczyć rodzimych Amerykanów czyli Indian, przez których zamieszkałe są okolice. Wnętrze Kanionu zabiera dech w piersi, można tam wejść jedynie z przewodnikiem, który oprowadza nas na dole. Jeśli lubicie robić zdjęcia tak bardzo jak ja, będziecie zachwyceni tymi widoczkami.






Grand Canyon

Jestem przekonana, że każdy z Was kojarzy Wielki Kanion, chociażby z filmów, dlatego nie ma potrzeby żebym długo Wam go przedstawiała. Powstał on około 5-6 milionów lat temu. Istnieje wiele hipotez jak powstał ten Kanion, ale jedno jest pewne, przyczyniła się do tego rzeka Kolorado. Pierwszy człowiek dotarł do Kanionu i udokumentował to w 1540 roku, był nim Hiszpan. Tereny te były zamieszkiwane przez Indian, a przez Kanion powstał szlak, którym przemieszczali się ludzie (w tym handlarze i pielgrzymi). Spełniał on ważną rolę komunikacyjną. Co widzicie na pierwszy rzut oka patrząc na Wielki Kanion? Różnorodność barw i kształtów. To różnorodność skał, ich geneza sprawiają że Kanion to znaczące miejsce na mapie USA. Od kilkuset lat badany jest przez geologów, jego rzeźba ciągle się zmienia a on dostarcza nam informacji o tym jak kształtowały się formacje skalne. Wyobraźcie sobie, że nałożone są na siebie różne skały z różnych okresów, a następnie przecięto je na pół – od boku możecie zobaczyć jak to wszystko się formowało. Taki obraz mamy przed oczami patrząc na stromą ścianę Kanionu Kolorado.









Kilka cennych porad dla podróżnika

🌵warto połączyć te trzy miejsca w jedną, dwudniową podróż (trasa zależy z jakiego większego miasta wyruszacie)
🌵wypożyczcie samochód (polecam wypożyczalnię Enterprise, można wypożyczyć auto bez karty kredytowej, w Stanach jest to rzadkość)
🌵pamiętajcie żeby nocleg zarezerwować z wyprzedzeniem, hotele są okropnie drogie i jest mało miejsc
🌵do Kanionu Antylopy wybierzcie się z samego rana, jest lepsze światło na dole, a po południu panuje mrok (ja byłam po południu więc moje zdjęcia są trochę ciemne) ; bilety kupcie przez internet bo są tańsze i nie musicie czekać kilka godzin na waszą turę wycieczki
🌵na Horseshoe Bend jedźcie oglądać zachód słońca, jest przepiękny!

Jeśli macie więcej pytań śmiało piszcie w komentarzach, lub na maila rzepkasarah@gmail.com
Jak spodobała Wam się wycieczka po Arizonie?

Share:

21 comments

  1. Wspaniale!!! Chciałabym tam być, dzięki Twoim zdjęciom może już zacznę realizację ...

    ReplyDelete
  2. wow ! jak pięknie ... :) zimą najmilej wspomina się takie piękne wakacje .. :)
    pozdrawiam ;) obserwuję i zapraszam do siebie :)

    ReplyDelete
  3. Wow nie znam słów by opisać jak tam jest pięknie i te zdjęcia - kosmos :)
    Zapraszam na nowy post :)
    http://www.stylishmegg.pl/2017/12/szare-futerko-i-czerwony-plecak.html

    ReplyDelete
  4. Przyznam szczerze że ciężko mi było się skupić na samym wpisie bo te zdjęcia tak zachwycają! Kanion antylopy to dosłownie jakaś magia wygląda jakby to było namalowane. Mega!

    ReplyDelete
  5. Pierwsze zdjęcie spokojnie nadawałoby się na okładkę jakiegoś czasopisma :) a Kanion Antylopy - bajka <3 chociaż z moją klaustrofobią, nie wiem czy bym tam weszła :)

    ReplyDelete
  6. Coś pięknego! <3 widoki tak śliczne, że aż zdają się być nierealne, zupełnie nie z tek planety:)

    ReplyDelete
  7. Bardzo chciałabym się tam wybrać! A zdjęcia jak zwykle niesamowite. :)

    ReplyDelete
  8. Wow! Dzięki Twoim zdjęciom przeniosłam się tam na chwilkę. Mam nadzieję, że kiedyś będę mogła odwiedzić te miejsca :)

    ReplyDelete
  9. To wszystko wygląda po prostu nieziemsko! Oglądając Twoje zdjęcia nabieram coraz większej ochoty na odwiedzenie Stanów Zjednoczonych:)

    ReplyDelete
  10. Mega pozytywny post! No i świetne zdjęcia, aż zazdroszczę! :)

    ReplyDelete
  11. te miejsca to rewelacja :)
    www.s-y-l-w-i-a.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Cudowne widoki i masz piękne zdjęcia na pamiątkę :)

    ReplyDelete
  13. Po cosz ja tu wchodziłam teraz czuje wielkie zazdro:(( Widoki WOW


    Buziaki:*
    WWW.KARYN.PL

    ReplyDelete
  14. Jestem pod wielkim wrażeniem. Widoki wyglądaja po prostu wspaniale. Jeszcze nigdy czegoś takiego nie widziałam i mam nadzieję, że uda mi się to zobaczyć kiedyś w przyszłości.

    ReplyDelete
  15. wow! nie można oczu oderwać - rewelacyjny widok! <3
    Sandicious

    ReplyDelete
  16. bardzo miło wspominam moje dwa dni w tamtych rejonach. i o ile wielki kanion mnie zaczarował, tak niestety antylope - trochę rozczarował. widoki są piękne, ale liczba ludzi, która codziennie odwiedza ten park jest zatrważająca :o

    ReplyDelete
  17. Wielki Kanion jest w rzeczywistości jeszcze większy niż się nam wydaje. Robi wrażenie na turystach. Tak samo, jak most Golden Gate w San Francisco. Polecamy zwiedzić - to również charakterystyczne miejsce w USA.

    ReplyDelete

Blogger Template Created by pipdig