November 19, 2016

Jak być szczęśliwym w życiu?

Zastanawiałeś/aś się kiedyś co kochasz robić w życiu? Co czyni Cię szczęśliwym? Czasami przed snem  rozmyślam sobie o mojej egzystencji i zastanawiam się, co sprawia, że mam mieć ochotę obudzić się następnego dnia i żyć dalej. Oczywisty jest fakt, aby rozmyślać o tego typu sprawach, musimy mieć zapewnione podstawowe rzeczy, które czynią człowieka zadowolonym z życia i sprawiają, że może on normalnie funkcjonować, mam tu na myśli: zdrowie, rodzinę i dach nad głową. Istnieje jeszcze wiele innych podstawowych czynników, które wpływają na nasze "godne życie", ale ten post ma nie być o tym, tylko o osiągnięciu szczęścia w życiu i spełnianiu marzeń.



Czy dzięki dobrej pracy i założonej rodzinie możemy być spełnieni w życiu? Oczywiście, że możemy, ale wcale nie musimy. Wszystko zależy od danego człowieka. Niektórzy z nas po prostu żyją sobie normalnie, nie mają jakiś szczególnych pasji, które chcą spełniać, ani marzeń. Pracują z dnia na dzień, zakładają rodzinę i to właśnie wpisuje się w ich definicję szczęścia. Jestem taką osobą, która wyznacza sobie cele i do nich dąży. Uważam także, że rzeczy materialne nie mogą w 100% zaspokoić naszych pragnień i uczynić nas w pełni zadowolonymi z naszego życia.



Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Rzeczy materialne nie są trwałe, w kilka chwili może już ich nie być. Może stać się cokolwiek, a one w pare sekund znikają. Faktem natomiast jest, że mogą nam pomóc w realizacji naszych marzeń. Dlatego ważne jest to, żeby nie spełniać się jedynie w sposób taki, że na przykład kupimy sobie nowe auto, aby jeździć nim do pracy i to tyle, tylko że kupimy sobie nowe auto, aby podróżować, poznawać nowe kraje, przeżyć niesamowite momenty, których nikt nam nigdy nie odbierze. Ale czy każdy ma taki stosunek jak ja? Nie sądzę. Słyszałam o ludziach, którzy budują nowy, wypasiony dom z najnowszym telewizorem po to, żeby w nim siedzieć cały rok i oglądać filmy. No w sumie też jakiś sposób na życie ;)



Zazwyczaj jest tak, że w pewnym stopniu jesteśmy szczęśliwi dzięki konkretnym osobom. Rodzinie, chłopakowi, albo nawet zwierzakom. Oczywiście, że to prawda! To one wywołują uśmiech na naszej twarzy. Nie będę się dzisiaj rozpisywać jak bardzo kocham moją mamę i ile znaczy dla mnie mój chłopak. Teraz pomijam istoty żywe, skupię się jedynie na czynnościach i rzeczach, dzięki którym jestem w pełni szczęścia. Mogę śmiało powiedzieć, że wiążę z nimi moje dalsze życie i chce je robić jak najdłużej.


Oto rzeczy, który sprawiają, że jestem szczęśliwa i kocham je robić. Nie wyobrażam sobie bez nich mojego życia ♥

1. Fotografia 

Kocham robić zdjęcia, uważam że dzięki kadrom możemy uchwycić niesamowite chwile z naszego życia i wrócić do nich w każdej chwili. Od kilku lat wywołuję też zdjęcia i przechowuję w albumach, nie ufam zbytnio urządzeń elektronicznym i boję się, że za pare lat mogą przepaść. Chciałabym kiedyś powiązać z tym mój zawód ♥


2. Konie i jeździectwo

Jeżdżę konno odkąd skończyłam 5 lat, ale tak na poważnie to od 12 roku życia. Florcię znam od początku mojej kariery jeździeckiej, ma ona teraz 13 lat. Jeżdżę sobie na niej, odwiedzam ją w stajni kilka razy w tygodniu. Kontakt z nią wiele dla mnie znaczy, lubię wszystkie konie ale Florcię kocham, jest ona "the apple of my eye". Chciałabym, aby została ze mną do końca życia. Spędziłyśmy wspólnie cudowne chwile, które wiele dla mnie znaczą i myślę, że będzie ich jeszcze dużo więcej. Na pewno wiążę moją przyszłość z końmi i jeździectwem, chcę mięć kiedyś pracę z tym związaną.


3. BMX

Może jeszcze o tym nie wspominałam, ale jeżdżę na bmx w wolnych chwilach. Mój chłopak także, poznaliśmy się na skateparku i tam spędzamy dużo czasu ;) Uwielbiam to robić!


4. Francja i język francuski

Od gimnazjum uczę się francuskiego, a obecnie studiuję filologię francuską na I roku magisterki. Francuski to moja pasja :D  Mogę śmiało powiedzieć, że jest to mój ulubiony język. Ciągle staram się uczyć nowych słówek, pogłębiać moją wiedzę w tym temacie i być coraz lepsza. Moim marzeniem jest osiągnać kiedyś wysoki poziom i bezproblemowo się dogadywać z frankofonami. Pragnę także zwiedzić całą Francję oraz nauczyć się perfekcyjnie angielskiego.

5. Podróże

Kocham podróżować i każdego roku muszę odwiedzić kilka nowych krajów, żeby zaspokoić swoja potrzebę podróżnika i wysiedzieć w jednym miejscu. Chciałabym odwiedzić wszystkie kraje świata, albo chociaż większość. Uważam, że wspomnień z podróży i przeżytych chwil nikt nam nie odbierze, zostają one w naszym sercu na zawsze ♥ W przyszłym roku chcę wyjechać za ocean, mam nadzieję, że spełnię to najbliższe marzenie!



Wszystkie powyższe zdjęcia są mojego autorstwa.


I jeszcze jedno: bardzo proszę abyście zagłosowali na moje zdjęcie w konkursie tutaj -> {klik}
Wystarczy się zalogować w prawym górnym rogu przez facebooka, a następnie dać GŁOSUJ.
Jeśli podacie numer głosu w komentarzu, polecę w następnym poście Wasz blog. Z góry dziękuję :*

A co Wy kochacie robić w życiu? Co oznacza dla Was szczęście w życiu? Zapraszam do dyskusji pod tym postem, na każdy sensowy komentarz odpowiem na Waszych blogach ♥ 
Share:

34 comments

  1. Co kocham robić w życiu? Przede wszystkim spędzać czas z rodziną, przyjaciółmi, blogować i rozwijać swoje pasje <3 Piękne zdjęcia. Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. no fajne masz zainteresowania, aż zazdroszczę :) ja w sumie mam ich dość mało, prawie że wcale :D
    dla mnie szczęście w życiu to mieć obok siebie osoby, które zawsze staną za mną murem, mieć poczucie że nie zostanę sama w trudnej sytuacji

    ReplyDelete
  3. Na pewno rozwijanie zainteresowań jest ważne, ale szczęście nie jest takie proste.

    ReplyDelete
  4. Wspomnienia z podróży to jedna z cenniejszych lekcji i "rzeczy" jakich może doświadczyć człowiek. :) Francjo miłość rozumiem, bo mam tak z Włochami i włoskim. :)

    ReplyDelete
  5. super
    zapraszam do mnie
    https://byzuzix.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Ale śliczne zdjęcia! *. *
    pooositivee.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Piękne zdjęcia, nie mogę oderwać od nich oczu :)
    Mogłabyś kliknąć w linki w poście TUTAJ ? Dzięki ;*

    ReplyDelete
  8. Sporo masz zainteresowań. Zdjęcia są cudowne, masz talent :)
    zmienicswiat.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Wow! What a wonderful post! So much inspiration!
    Have a nice new week!
    www.recklessdiary.ru

    ReplyDelete
  10. Piękne robisz zdjęcia ;)Każde ma swój urok ;)
    Pozdrawiam ;)

    www.moda-eny.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Zaskoczyłaś mnie z tym BMX! Świetnie, że masz takie pasje ;)
    Dla mnie podróże to jeden z najlepszych powodów do szczęścia. Adrenalina przy odkrywaniu nowych miejsc i gubieniu się na nieznanych szlakach. Szczęściem jest dla mnie moja rodzina, mój chłopak i czworonożny przyjaciel. Staram się doceniać to, co mam i widzieć we wszystkim odbicie uśmiechu ;)
    P.S. Swoją drogą zaglądam na Twojego bloga od dłuższego już czasu, a dopiero teraz dodaje do obserwowanych! Moje niedopatrzenie ! ;o

    ReplyDelete
  12. Bardzo ładny wpis ;)
    +głos oddany :D

    ReplyDelete
  13. jestem dokładnie tego samego zdania! rzeczy nabyte raz są, a raz ich nie ma, a pasja zostanie z nami do końca, nawet tylko w głowie :) z fotografią mogę podać sobie z Tobą ręce, a zdjęcia robisz prześliczne, a to już mówiłam :)

    ReplyDelete
  14. ooo, a piórka zacne, bardzo w Twoim stylu, moja Ty zdolniacho! <3

    ReplyDelete
  15. Bardzo dużo w tym racji :D Chciałabym spęłnić swoje marzenia i robić w życiu to co kocham. Wiem, że wtedy mogłabym być w pełni szcześliwa. Jednak wciąż coś mnie zatrzymuje. musze się wziąć w garść!

    ReplyDelete
  16. Aktualnie jestem w Azji, a do Polski wracam za 2 tygodnie ;)
    W domu mam jednego psa <3

    ReplyDelete
  17. Zawsze chciałam poznać kogoś kto bawi się w skateparku. Kurde to wydaje się fajna sprawa, ale nigdy nie miałam okazji spróbować. Moze to głupie, ale boję się koni. Wielkie to, nie wiadomo co może się stać...
    Bardzo fajny jest ten tekst dotyczący nowego samochodu. Niby taka banalna rzecz, ale jednak wyszła z tego głębsza myśl. Fajnie. Tylko w tytułach kropek się mie stawia na końcu.

    ReplyDelete
  18. Zawsze chciałam poznać kogoś kto bawi się w skateparku. Kurde to wydaje się fajna sprawa, ale nigdy nie miałam okazji spróbować. Moze to głupie, ale boję się koni. Wielkie to, nie wiadomo co może się stać...
    Bardzo fajny jest ten tekst dotyczący nowego samochodu. Niby taka banalna rzecz, ale jednak wyszła z tego głębsza myśl. Fajnie. Tylko w tytułach kropek się mie stawia na końcu.

    ReplyDelete
  19. Super, że potrafisz określić to co lubisz robić, ja sama chyba nie do końca wiem, co sprawia mi przyjemność, chyba po prostu jakieś proste czynności, odnajdujemy szczęście w różnych czynnościach, dla innych aktywność fizyczna, praca czy spotkania ze znajomymi, ja chyba po prostu lubię spędzać czas na czytaniu książek, pisaniu postów, uprawianiu sportu i zabawie z moim psem. Dla każdego szczęście wygląda inaczej, a dla mnie jest to po prostu spędzanie czasu z właściwymi osobami, które dodają Ci skrzydeł a nie ciągną w dół ;)

    ReplyDelete
  20. świetny post, ja chyba jedyne co naprawde lubie robic to podróżować..

    http://wooho11.blogspot.com/ - Zapraszam <3 Jeśli Ci się spodoba - zaobserwuj :* Na pewno się odwdzięczę :)

    ReplyDelete
  21. Moim marzeniem jest zmienienie profilu, ale niestety mama mi na to nie pozwala ;c Pozostaje mi tylko siła perswazji :D
    https://lone-gunmens.blogspot.com/

    ReplyDelete
  22. Moją pasją jest fotografowanie. Mimo iż nie jestem uzdolniona w tym kierunku to, to wszystko co zatrzymam w kadrze daje mi ogromne szczęście. Co jeszcze sprawia, że jestem szczęśliwa? Spontaniczne wypady, moja praca i rodzina <3 Ciągle staram się dążyć do realizacji moich marzeń :)
    Mój blog - Klik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziekuję za kliknięcia. Zagłosowałam na Ciebie. Nie wiem czy tam widzisz nazwy użytkowników ale jak coś to oddałam głos z konta Anks Zet :)

      Delete
  23. Fajnie jest mieć takie ciekawe pasje :)

    ReplyDelete
  24. Zainteresowania są bardzo ważne, w końcu to one ubarwiają naszą osobę :)

    https://roseaud.blogspot.com

    ReplyDelete
  25. Awesome post *-*
    And such a great blog! I'm following you! Follow back? ***
    Kisses
    http://omundodajesse.blogspot.pt

    ReplyDelete
  26. Najważniejsze to robić co sprawia nam przyjemność, a jak marzymy to działać a nie tylko czekać :)
    Po Twojej liście rzeczy widać, że musisz być bardzo aktywną osobą :)

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    ReplyDelete
  27. robisz niesamowite zdjęcia, dobrze że poświęcasz się swojej pasji. świetny blog ! ;)
    liczymy, że zajrzysz też do nas i zostawisz coś po sobie :
    http://podhalanskieblogerki.blogspot.com/

    ReplyDelete
  28. Świetny blog *.*

    Coś czuję, że bedę wpadała tu częściej

    wspólna obs ? :*

    http://believeinhimselfx33.blogspot.com/

    ReplyDelete
  29. Ja np. kocham pozować i przebierać się w różne stylizację może kiedyś stanę przed kadrem profesjonalnych fotografów ale jak na razie zostaje mi tylko samowyzwalacz ale i tak uwielbiam to robić
    obserwuję i zapraszam do zaobserwowania mnie
    http://bygigisa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  30. Widziałam zdjęcie ze skateparku na Twoim Instagramie i byłam odrobinę zaskoczona. A raczej pomyślałam sobie, że jesteś mega aktywną osobą! :)
    Żałuję, że nie mam w sobie takiej umiejętności określania co chcę w życiu robić. Robię sporo rzeczy, ale tak naprawdę ciężko odpowiedzieć mi co jest dla mnie szczególnie wartościowe. Lubię tworzyć, uczyć się nowych rzeczy.

    Świetne zdjęcie konkursowe. Ogromnie podoba mi się ten wianek! Zalogowałam się i chciałam zagłosować (choć nie dla polecenia, bo już ostatnio mnie poleciłaś), ale nigdzie tam nie widzę przycisku głosowania ;/

    ReplyDelete
  31. Ech, nie dokończyłam komentarza, a już wysłałam. Od jakiegoś czasu też fotografuję i lubię to robić. Czasami myślę o tym, aby z fotografią związać swoją przyszłość, ale nie jestem pewna, czy na pewno tego chcę. Robić zdjęcia za pieniądze i na zlecenie. Myślę, że jak dobrze pokombinuję, to połączyłabym przyjemne z pożytecznym.
    Spodobało mi się blogowanie i w przyszłości chciałabym to robić na bardziej profesjonalnym poziomie.
    Na razie mam w głowie zbyt dużo rozmyśleń, a za mało konkretnych planów.

    ReplyDelete
  32. Fajny post, ja kocham tyle rzeczy, że pól dnia by wymieniac, ejstem dosc elastyczna i wszedzie mnie pełno :)

    ReplyDelete

Blogger Template Created by pipdig