November 13, 2017

New York - Empire State of Mind

Siemka! W dzisiejszym poście pokażę Wam moje zdjęcia i relację z wycieczki do Nowego Jorku pod koniec września. To ostatnie miasto w USA, które zwiedziłam w tym roku, miałam powrotny lot z lotniska JFK prosto do Kopenhagii, a następnie do Krakowa. NYC bardzo mi się spodobało, ma niesamowity klimat, którego nie poczujecie nigdzie indziej. Najbardziej urzekły mnie widoki na Manhattan o zachodzie słońca z różnych punktów widokowych, a szczególnie z Empire State Building. Zapraszam do czytania posta i oglądania zdjęć.



Wybierając się do Nowego Jorku, najlepiej spędzić tam co najmniej 4-5 dni. Polecam Wam zakupienie specjalnej wejściówki, która nazywa się City Pass, dzięki niej możecie skorzystać z 6 różnych atrakcji w sercu NYC, oszczędzając na tym około 50$ no i oczywiście czas, który trzeba poświęcić na stanie w kolejce do kasy. Wraz z City Passem odwiedziłam: The Empire State Building, American Museum of Natural History, Top of the Rock, Statue of Liberty & Ellis Island, 9/11 Memorial & Museum. Wszystkie te atrakcje powinny znaleźć się na waszej liście rzeczy do odwiedzienia w Nowym Jorku! No ale przejdźmy do konkretów, przedstawię Wam w skrócie każdą z atrakcji.

The Empire State Building

Empire State Building to 102 piętrowy wieżowiec w stylu Art Deco położony przy 5th Alei, jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych symbolów Nowego Jorku. Ma aż 381 metrów, jest na piątym miejscu najwyższych wieżowców w USA. Widok z ESB, jest po prostu nieziemski, najlepiej być na tarasie widokowym już o zachodzie słońca i poczekać do wieczora, kiedy zapalą się światła. Poczujecie wtedy niesamowity klimat miasta, jest to po prostu przepiękne. Zapiera dech w piersi. Sami zobaczcie!







... to dlatego kocham zachody słońca... #sunsetlover...

American Museum of Natural History

Kolejne miejsce warte odwiedzenia i pełne ciekawych ekspozycji to Muzeum Historii Naturalnej. Warto spędzić tam około 2-3 godziny, dla miłośników natury i zwierząt (np. dla mnie) miejsce to jest po prostu idealne. Jakbym mieszkała w Nowym Jorku na stałe odwiedzałabym je zdecydowanie częściej, nie starczy Wam czasu żeby obejść wszystko dokładnie w jeden dzień. Zresztą co chwile dodają to nowe wystawy. 






Top of the Rock

Top of the Rock to nic innego jak kolejny punkt widokowy w sercu Nowego Jorku, tym razem możemy podziwiać z niego Empire State Building w oddali. Ta miejscówka znajduje się na samym szczycie Rockefeller Center. Bardzo dobrze widoczny jest także Central Park.






Statue of Liberty & Ellis Island

Rejsy z Manhattanu na Liberty Island, gdzie możemy podziwiać posąg Statui Wolności, odbywają się kilkanaście razy dziennie. Statua została podarowana przez naród francuski Amerykanom, jako symbol upamiętniający walkę obu narodów w czasie wojny o niepodległość Stanów Zjednoczonych. Znajduje się ona na wysepce u ujścia rzeki Hudson do Oceanu Atlantyckiego. Z City Passem dostaniecie się na Statuę, ale w tej cenie nie wejdziecie na nią. Szczerze to nie miałam takiej potrzeby, wolę oglądać takie monumentalne posągi od dołu i z boku ;) Bez dwóch zdań, posąg prezentuje się wspaniale!







 9/11 Memorial & Museum

11 września 2001 miało miejsce jedno z najbardziej najbardziej krwawych i smutnych wydarzeń w historii XXI wieku. To właśnie wtedy, terroryzm międzynarodowy w takiej postaci wyszedł na światło dzienne, a zamachy terrorystyczne odcisnęły swoje piętno na mieszkańcach . Okazało się, że nie żyjemy w takim bezpiecznym świeci jakim nam się on wydaje. Tego dnia, zamachowcy z Al-Kaidy porwali kilka samolotów, obierając za cel najważniejsze i najbardziej zaludnione miejsca w USA, mam tu na myśli World Trade Center w Nowym Jorku, w którym pracowało kilka tysięcy osób dziennie czy też Pentagon w Waszyngtonie. W miejscu gdzie przed zamachem terrorystycznym stały  dwie bliźniacze wieże, postawiono ogromne, wklęsłe wodospady, tuż obok muzeum i memoriał ku czci ofiar ataku. Jest to miejsce warte odwiedzenia, chociażby aby oddać hołd poległym. Muzeum jest bardzo ciekawe, można w nim pooglądać wiele wartościowych rzeczy takich jak np. zdjęcia i historie ofiar, zniszczone wozy strażackie, rzeczy biurowe albo szczątki budowli. Dokładnie jest też przedstawiona cała historia tych czterech zamachów. Tego nie da się opisać, to po prostu trzeba zobaczyć.






Brooklyn Bridge

Oprócz tych powyższych pięciu atrakcji, koniecznie wybierzcie się na Brooklyn Bridge no i oczywiście sam Brooklyn! Jest on ogromny, nie zwiedziłam całego ale warto odwiedzić parczek między Brooklyn Bridge a Manhattan Bridge, nieziemski widok gwarantowany! I tu znowu polecam od zachodu słońca, aż do wieczora <3 Gdybym mieszkała w Nowym Jorku, na pewno było to Brooklyn. Nie mówię o tej części blisko mostu i Manhattanu, mieszkania są mega drogie, mieszkają tu praktycznie sami prawnicy i lekarze. Ale trochę dalej od centrum i za mniejsze pieniądze, czemu nie. Choć coraz bardziej mi się wydaje, że moje serce zostało w Kalifornii...
Ale o tym kiedy indziej ;)







Z A G Ł O S U J

Jeśli lubicie mojego bloga, będzie mi bardzo miło jeśli zagłosujecie na niego w konkursie organizowanym przez firmę KIK. Wystarczy wpisać maila, zagłosować no i potwierdzić głos na mailu (wiadomość może być w SPAMIE). Dziękuję! 💗



Jak podoba Wam się Nowy Jork? Byliście już tam kiedyś lub chcielibyście zobaczyć to miasto?



Share:

36 comments

  1. O matko ale wyczerpujący wpis :D mogę powiedzieć tylko tyle że zazdroszczę ci mam nadzieję że kiedyś uda mi się pojechać do NY :) Najbardziej podoba mi się to że nie siedziałaś w miejscu tylko zwiedzać przynajmniej Wykorzystałaś dobrze czas.

    ReplyDelete
  2. Jakie mega zdjęcia <3 na mnie ogromne wrażenie zrobiło Muzeum Historii Naturalnej :)

    ReplyDelete
  3. Byłam w Nowym Jorku dwa razy,ale tylko na dzień, więc jeszcze dużo mam tam do zobaczenia i na pewno tam pojadę jak będę w USA. Piękne zdjęcia,z wielką przyjemnością je oglądam,a Ty wyglądasz świetnie,super masz tatuaże! Pozdrawiam (:

    ReplyDelete
  4. Rewelacyjne zdjęcia! :)
    Pozdrawiam! :)

    ReplyDelete
  5. o jekju przepraszam że to powiem ale cholernie ci zazdroszczę takiego wyjazdu...Też chce tam lecieć ogólnie do USA. I nie ma mowy,że nie polecę bo wierze, że uda mi się to zrealizować <3
    zapraszam
    mój blog |KLIK|

    ReplyDelete
  6. Ale przecudowne widoki <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/11/white-pink-crop-top.html

    ReplyDelete
  7. Woow, piękne te zdjęcia :) zwłaszcza panorama miasta <3

    ReplyDelete
  8. O matko ♥ Jakie cudowne zdjęcia <3 Zazdroszczę Ci tego wyjazdu ;)
    Z przyjemnością zaobserwowałam bloga :)

    Pozdrawiam ♥

    http://najlepszy-blog-monki.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. Wow! Wspaniałe zdjęcia, ale miałaś świetny wyjazd! Marzę o tym, żeby zobaczyć Nowy Jork:)

    ReplyDelete
  10. jej chciałabym kiedyś tam pojechac :)
    http://s-y-l-w-i-a.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. To musiała być świetna wycieczka. :) Twoje zdjęcia to po prostu dzieła sztuki. :)

    ReplyDelete
  12. Pięknie tam jest! Nowy Jork jest moim marzeniem!

    Monika Dermoblogg

    ReplyDelete
  13. Marzę o wyjeździe do Nowego Jorku! Przepiękne zdjęcia :)

    Pozdrawiam - http://izabiela.pl/

    ReplyDelete
  14. Kochana MOja! Twoje zdjęcia powinny znaleść się w magazynach podróżniczych, nie możesz ich zgłosić, czy napisać do redakcjii? Powiem CI że zachwycają i dają mega ciepło wszystkich miejsc gdzie jesteś. Jak zawsze zapiera mi to dech w piersiach!

    ReplyDelete
  15. Your pictures are incredible 😍

    ReplyDelete
  16. Wow, te zdjęcia to coś niesamowitego :)
    Zapraszam na nowy post :)
    http://www.stylishmegg.pl/2017/11/delikatna-sukienka-i-rockowe-botki.html

    ReplyDelete
  17. Świetnie u Ciebie, zostaję na dłużej...

    ReplyDelete
  18. Kochana jesteś niesamowita, uwielbiam Twoje wpisy. Nie mogłam się napatrzeć na te wszystkie zdjęcia- cudo!
    pozdrawiam serdecznie :)

    ReplyDelete
  19. matko Ty moja! jakie cudowne zdjęcia! wow! widok z ESB naprawdę niesamowity :)

    ReplyDelete
  20. O moje ulubione miasto! Kocham MU całym sercem i jak za 1,5 roku polecę do usa to na pewno odwiedzę 😍

    ReplyDelete
  21. Wow świetne przeżycie! Zazdroszczę! :D

    ReplyDelete
  22. Ale piękne widoki :)
    Mogłabyś kliknąć w linki w najnowszym poście TUTAJ ? Dzięki :*

    ReplyDelete
  23. Zabrałaś nas na kolejna wspaniałą wycieczkę!:) Uwielbiam szczegółowość i formę Twoich podróżniczych wpisów. Miasto, światła i budynki oraz te cudowne zachody słońca zapierają dech w piersiach. Niektóre z fotografii nadawałyby się na tapety telefonów/komputerów ;)
    Widok z The Empire State Building zapiera dech w piersiach, a do takiego muzeum sama chętnie bym się wybrała.

    ReplyDelete
  24. Jak zwykle jestem pod wrażeniem zdjęć, piękne są! <3

    ReplyDelete
  25. Pierwszy raz jestem na Twoim blogu i z przyjemnością dodaję do obserwowanych. Odwiedzenie nowego Jorku jest moim wielkim marzeniem, które mam zamiar jak najszybciej spełnić,a Twój wpis tylko mnie do tego zachęcił. Robisz też prześliczne zdjęcia, świetne oko!

    NOWY POST lailaszaranek.blogspot.com

    ReplyDelete
  26. Marzy mi się wycieczka do stanów. <3

    ReplyDelete
  27. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  28. Zakochałam się w twoich zdjęciach i twoim blogu! Sama chętnie odwiedziłabym Stany i mam nadzieję że kiedyś mi się uda :) Zostaję na dłużej :)
    http://gingerheadlife.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. Wow! jakie cudowne zdjęcia! Patrząc na nie, można się poczuć jak w Tym miejscu! Ja wycieczkę do Stanów też planuję, ale to jeszcze troszkę :) Choć najchtniej spakowałabym się i poleciała jeszcze dziś <3
    Sandicious

    ReplyDelete
  30. Cudowne zdjęcia :)
    https://oskarandbianka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  31. świetny wpis ! cudowne zdjęcia ! <3 Nigdy tam nie byłam, ale podoba mi się :)

    ReplyDelete
  32. Wow! Jakie piękne zdjęcia! Znam Cię z instagrama, ale dopiero dziś odkryłam jak piękne rzeczy tworzysz! Lepiej później niż wcale. Bardzo się cieszę, że tu jestem :)

    ReplyDelete

Blogger Template Created by pipdig