13 kwietnia 2017

#50 Carpe Diem, czyli co z tą teraźniejszością?

Czas płynie nieubłagalnie, a dni mijają jeden za drugim. Przemijanie i cykl życia to coś normalnego. W Starożytności, Horacy zawarł w swoim dziele mądrą sentencję, która powinna nas skłonić do refleksji: Chwytaj dzień, bo przecież nikt się nie dowie, jaką nam przyszłość zgotują bogowie… Społeczeństwo w którym żyjemy, charakteryzuje się ciągłym planowaniem przyszłości i rozmyślaniem o tym co będzie. Zamiast skupić się na aktualnych sprawach i radości z każdego dnia, powtarzamy sobie że dopiero jutro będzie dobry dzień, aby coś zrobić. Najważniejsze jest jednak to, aby żyć chwilą, doceniać i dobrze wykorzysytwać każdy dzień. Nigdy nie wiemy co może nastąpić jutro. Dlatego pamiętajmy, Carpe Diem!




Planuj życie, ale skup się też na teraźniejszości

Dobrze jest snuć plany na życie, zadbać o swoje wykształcenie i przyszłą pracę, ale należy pamiętać przede wszystkim o tym co jest tu i teraz. Nie powinniśmy odkładać swoich marzeń i planów na kiedyś, lecz starać się je realizować każdego dnia, kroczek po kroczku. Chcesz zacząć uprawiać jakąś aktywność fizyczną? Nie mów sobie, że kiedyś zapiszesz się na siłownię, tylko wyjdź z domu tego samego dnia i zaczerpnij trochę świeżego powietrza na spacerze lub jeżdżąc na rowerze. Obejrzyj zachód słońca niedaleko domu, doceń piękne otoczenie. Niech każda chwila nabierze dla Ciebie nowego znaczenia. Pomimo problemów, którym czasem każdy z nas musi stawić czoła, staraj się dopatrywać w każdym dniu jakiś pozytywnych rzeczy.


Nie zamartwiaj się będzie kiedyś

Często zdarza nam się rozmyślać o przyszłość i zamartwiać jak to kiedyś będzie, czy będziemy mieć idealnego męża, czy znajdziemy wymarzoną pracę. Ale jak mamy dobrze "chwytać dzień" skoro ciągle będziemy rozmyślać i martwić się o to co kiedyś nastąpi? Będzie, jak będzie. Oczywiście, że mamy wpływ na nasze decyzje, które niosą ze sobą określone skutki. Jednakże istnieje jeszcze coś takiego jak los, na który nie mamy wpływu. Musimy się pogodzić z tym, że życie składa się z lepszych i gorszych momentów, starajmy się dawać z siebie wszystko, ale nie zamartwiajmy się o przyszłość. 

Mam znajomą, która kiedyś na siłę szukała chłopaka dosłownie wszędzie tam, gdzie sie dało. Nie mogła trafić na właściwego, po jakimś czasie zaczęła się obawiać, że już nigdy nie znajdzie drugiej połówki. Bała się, że do końca życia będzie sama jak palec. Zastanawiała się czy coś jest z nią nie tak, a może jednak z osobnikami płci przeciwnej, których spotykała na swojej drodze. Gdy przestała już się rozglądać za chłopakiem, zaczęła żyć chwilą skupiając się sobie i swoich aktualnych sprawach, nie rozmyślając nad przyszłością. Pogodziła się z losem singielki, ale po paru miesiącach przez przypadek, idąc po mieście, napotkała i poznała swoją bratnią duszę i życiową miłość. Są razem do dzisiaj. Taki nieplanowane sytuacje się jak najbardziej zdarzają!




Staraj się zwolnić czas, ciesz się każdą chwilą


Czy zauważyliście, że kiedy jesteśmy bardzo młodzi i chodzimy do szkoły to czas biegnie nam powoli? Otóż dzieje się tak, ponieważ będąc dziećmi a później nastolatkami, nasze życie wypełnione jest wieloma pierwszymi razemi - pierwszym dniem w szkole, pierwszym pocałunkiem albo pierwszą imprezą. Dzieje się tak, ponieważ te wydarzenia są dla nas czymść nowym i zapamiętujemy je na całe życie. Krótko mówią, im nasze jest ciekawsze i wypełnione niezapomnianymi momentami, tym wolniej nam mija i się nim "delektujemy". Natomiast gdy jesteśmy starsi, pojedyncze dni albo tygodnie płyną nam zdecydowanie szybciej. To dlatego, że nasza codzienność jest wypełniona masą obowiązków, a my coraz częściej stresujemy się i wpadamy w rutynę.
 


"Collect memories, not things"


To właśnie moje życiowe hasło. Chciałabym przeżyć moje życie z mnóstwem wspaniałych wspomnień, których nikt nie będzie mi w stanie odebrać. Nic nie zastąpi nam chwil przeżytych w pieknych miejscach na Ziemi oraz spędzonych w obecności ważnych dla nas osób. Dlatego lubię podróżować i sprawiać innym radość. Staram cieszyć się każdym dniem. 

 

Pielęgnuj wdzięczność każdego dnia

Aby cieszyć się każdym dniem i teraźniejszością, proponuję Wam w kalendarzu lub notesie, zapisywać każdego dnia co miłego Wam się przytrafiło i za co jesteście wdzięczni. Może to być zwykła rzecz, jak uśmiech pana kierowcy w autobusie dzięki któremu poprawił się Wam humor, lub coś większego i bardziej osobistego. Ważne, aby sprawiło Wam to radość i żebyście docenili ten dzień! Starajmy doszukiwać się jak najwięcej pozytywnych momentów w naszym życiu, pomimo zdarzających się problemów i niepowodzeń.


Kody rabatowe od Rabble

https://www.rabble.pl/kody-rabatowe-sephora-2229

Pamiętajmy, żeby dobrze czuć się w naszym ciele każdego dnia, doda nam to pewności siebie i poprawi samopoczucie. Będzimy mogły lepiej chwytać dzień! Polecam Wam skorzystanie z kodów rabatowych od platformy Rabble do drogerii Sephora, dzięki nim możecie skorzystać z wielu ciekawych zniżek i promocji.

Czy udaje Wam się chwytać dzień i z niego w pełni korzystać czy bardziej skupiacie się na przyszłości?
Czekam na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji.

* Wszystkie powyższe zdjęcia są mojego autorstwa, zrobiłam je na Krecie w 2015 roku.




20 komentarzy:

  1. Temat dla mnie rzeka :( Szcególnie mnie rusza, gdyż ja popadam ze skrajności w skrajność :( Raz się cieszę z tego co mam i jestem wyluzowana a czasem aż oddychać nie mogę z paniki jaka We mnie narasta z myślą o przyszłości... :( Podziwiam Kochana Moja i chylę głowę że podjełaś się tego tematu . Całuję Ciebie z całego serduszka <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja żyję chwilą i danym momentem. Nie patrzę co było i nie myślę co będzie. Żyje tym co jest tu i teraz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam manie planowania..i ostatnio w mądrej książce przeczytałąm,że zycie mi umknie, bo powinnam cieszyć się właśnie ta małą chwilę, bo druga taka już nie wróci :D...i przyznam szczerze, że żyje mi się trochę łatwiej bez ciągłego zamartwiania się i denerwowania co będzie później :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie ważna jest równowaga, lubię żyć chwilą i cieszyć się spontanicznością ale przyszłość wole mieć pod kontrolą. Ważniejsze rzeczy i cele staram się zaplanować żeby później nie obudzić się z myślą że mogłam czemuś zapobiec albo lepiej się przygotować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja staram się mieć wszystko pod kontrolą. Lubię żyć chwilę, ale też myślę o przyszłości :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Najlepsza recepta na szczęście to właśnie cieszenie się teraźniejszością! ;)
    Docenianie małych chwil, które dzieją się teraz i tutaj ;)
    Buziak kochana ! ;*

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja niestety jestem osobą którą się wiecznie czymś zamartwia ;p

    OdpowiedzUsuń
  8. Niewyczerpalny temat. Bardzo smutne jest to, że tak wielu z nas przejmuje się przyszłością zapominając o tym, żeby czerpać radość z chwili obecnej. Wyznaję zasadę, że liczy się każdy dzień i nie należy ślepo brnąć do przodu nie zatrzymując się ani na chwilę.

    OdpowiedzUsuń
  9. bo najważniejsze w życiu to umieć docenić chwilę i cieszyć się z małych przyjemności :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z jednej strony warto żyć chwilą, ale z drugiej strony czy dobre jest totalne zapomnienie o przyszłości? Zdania będą podzielone, jak ludzi dużo tak i opinii multum :) Moim zdaniem warto cieszyć się chwilą, ale nie zapominać o przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo ciekawy post !
    http://stylishfashionbylu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. carpe diem to taki duży skrót dla mojej filozofii życia ;) staram się żyć bieżącą chwilą i za dużo w przyszłość nie wybiegać ;) plany i marzenia mam, ale skupiam się przede wszystkim na "tu i teraz" :)

    OdpowiedzUsuń
  13. To prawda, że bardzo dużo czasu spędza się na rozmyślanie o przyszłości... Jasne, warto mieć jakiś plan, ale nie zadręczać się wszystkim co być może nigdy nie nastapi! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem tego samego zdania. Warto skupić się na teraźniejszości, ale przyszłość jest również bardzo ważna. Bo to w niej znajdziemy się za jakiś czas i warto ją sobie ukształtować :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajny pomysł na wpis ;)
    bardzo miło się go czytała.Ja stawiam na teraźniejszość;)
    Zapraszam lovvellyy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Żyję chwilą od ładnych paru lat i dobrze mi z tym :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Niestety jest wiele ludzi skupiających się tylko na przyszłości lub przeszłości. W sumie sama kiedyś wybiegałam za bardzo w przyszłość ale w końcu stwierdziłam co ma być to będzie. Nadal zdarza mi się planować naprzód no ale już nic na to nie poradzę. Trzeba doceniać to co jest tu i teraz bo szczęście jest na wyciągnięcie ręki :)

    OdpowiedzUsuń
  18. No niestety też należę do osób, które wciąż zastanawiają się jak to będzie albo planują to czy tamto. Powoli staram się oderwać od tych głębokich rozważań i bardziej żyć tym co jest. Przyłapałam się na tym, że żyję tym co było albo tym co będzie. A co z teraźniejszością? ;)
    Chyba skorzystam z Twojej propozycji i zacznę zapisywać sobie te pozytywne aspekty życia. Może jak otworze zeszyt i zobaczę jak ich dużo, to będzie mi lepiej. Cieszą mnie rzeczy małe, ale równocześnie za bardzo wszystko przeżywam i to zakłóca mi w łapaniu chwili.

    OdpowiedzUsuń

Odpowiem na wszystkie szczerze komentarze na Waszych blogach. Jeśli spodoba mi się Twój blog, na pewno go zaobserwuję!