January 8, 2017

Szwajcaria – Genewa i Jezioro Genewskie

Witajcie kochani, dzisiaj przygotowałam dla Was podróżniczy post z moimi wspomnieniami z wakacji, a dokładniej ze Szwajcarii. Ten blog był na samym początku przeznaczony do opisywania moich podróży, dopiero później zaczęłam wstawiać tu inne rzeczy i tematyka stała się bardziej lifestylowa. Dlatego dzisiaj w ten zimowy dzień powracam do korzeni tego bloga, że tak powiem. Nich się trochę ociepli!

W sierpniu 2016 z moim chłopakiem zrobiliśmy samochodem eurotripa, jadąc z Polski, przez Niemcy i Francję do Hiszpanii. O wszystkich moich podróżach możecie poczytać w zakładce "Podróże" na moim bogu (TUTAJ). Są tam pogrupowane posty z tego eurotripa i innych wypadów. Jednym miejscem, które odwiedziliśmy była Szwajcaria.

No więc przejdźmy do SZWAJCARII, a dokładniej Genewy i Jeziora Genewskiego

W Szwajcarii byliśmy tylko jeden dzień, wstąpiliśmy tam po drodze jadąc z Francji. Genewa należy do kantonu francuskojęzycznego, jest jego stolicą. To głównie dlatego tam zajechaliśmy, w końcu kocham francuski! Jest to dość ważne miasto na mapie Europy, mieszczą się tu ważne instytucje, m.in: ONZ i WHO (Światowa Organizacja Zdrowia). Odniosłam wrażenie, że miasto jest bardzo zadbane i czyste, a także urocze. A przede wszystkim bogate. Jeden dzień to za mało aby zwiedzić całą Genewę, ale kilka rzeczy zdołaliśmy zobaczyć. Na samym końcu zajechaliśmy na plażę w małej miejscowości za Genewą. Plaża była pusta! W sumie to nie było tam piasku, jedynie trawiaste zejście do wody z kamyczkami. Za to roztaczający się widok, po prostu nieziemski.

Plaża przy Jez. Genewskim (fr. Lac Léman), 15 km za Genewą

A to już sama Genewa i jej mała panorama.

Jezioro Genewskie

Genewa i port przy jeziorze

Ten duży strumień wody to najwyższa fontanna w Europie- Jet de Genève

Share:

24 comments

1. Wow !!! Ale widoki cudne !! Aż ciepełko poczułam :) mnnnn zachciało mi się lata haha :)

ReplyDelete
  2. W Szwajcarii byłam 2 razy, ale do Genewy nie dotarłam akurat.:) Szwajcaria jest przepiękna!

3. Piękne widoki i piękna zdjęcia. :)

4. Piękne zdjęcia. Ja cudownie je oglądać kiedy na dworzu -10 stopni. Pozdrawiam(:

ReplyDelete
  5. Pięknie i że też byłam w Szwajcarii tylko na przesiadce samolotu ;) ta fontanna robi wrażenie :)

6. Zdumiewająca jest ta fontanna. Lubię patrzeć na fontanny i wodospady ;) Ogólnie woda mnie uspokaja. Zdjęcia jak zwykle przepiękne i takie ciepłe.
    W ogóle fajnie tak wybrać się z bliską osobą na taki wyjazd, jeszcze ta pusta plaża i słońce. Czego chcieć więcej? ;)
    Szkoda, że nasza obecna pogoda zachęca tylko do tego, aby zaszyć się w łóżku i przykryć kołderką.

ReplyDelete
  7. Piękne zdjęcia, aż zatęskniłam za latem i ogólnie ciepełkiem na zewnątrz :) Fajny taki trip, w Szwajcarii jeszcze nie byłam :) Za to w tym roku jadę do Amsterdamu ;)

8. Takie piękne i ciepłe zdjęcia, a na dworze mróz okropny! Aż miło popatrzeć na takie widoki :) Zazdroszczę tak wspaniałej wycieczki :)

9. Cudowne zdjęcia! Naprawdę fajne wspomnienia jak i podróż. Nigdy nie byłam w Szwajcarii, pora się gdzieś wybrać!

10. Miejsce wygląda naprawdę przepięknie ! <3

11. Te zdjęcia tak bardzo pozwalają przenieść się w to miejsce z deszczowej i zimowej Polski choć na chwilę :)Przepiękne. iobiektywwsercu.blogspot.com

12. Jak tam jest ślicznie! Przepiękne widoki i cudowne zdjęcia , pozdrawiam ♥

13. Boskie zdjęcia! Jakie łabądki! <3

14. cudowne miejsce i zdjęcia :)